Державна служба якості освіти в рамках проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe) разом з командою підтримки реформ МОН розробили поради щодо особливостей викладання навчальних дисциплін в умовах воєнного стану.
Фахівці дали низку порад вчителям про
те, на чому сконцентрувати увагу учнів у вивченні окремих предметів так, аби
освітній процес в умовах надзвичайної ситуації проходив із максимальною користю
для всіх учасників.
Історія та громадянська освіта:
- скоротити обсяг текстів для читання;
- читання з підручника варто замінити усною розповіддю, переглядом відеоматеріалів, інтерактивними заняттями, творчими чи дослідницькими проєктами;
- добирати навчальний матеріал слід, фокусуючись на сюжетах, що даватимуть дітям розуміння історії боротьби українського народу за незалежність та своє майбутнє;
- пропонувати приклади, які демонструють міць та незламність України та її народу, готовність та уміння протистояння ворогу;
- давати завдання та теми, спрямовані на осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям країни, державними та регіональними процесами;
- впровадити п’ятихвилинки, де розглядати види когнітивних викривлень, методів пропаганди та масових маніпуляцій;
- окрему увагу приділити розвитку громадянських компетентностей, формуючи свідому громадянську позицію (взаємодопомога, волонтерство, протидія пропаганді, підтримка власного емоційного ресурсу тощо);
- для старшокласників – додати вивчення основ міжнародного права.
Українська
мова та література:
- зосередити роботу на чотирьох видах мовленнєвої діяльності – слухання, говоріння, читання, письмо;
- орієнтуватися на види мовленнєвої діяльності, а не на конкретні теми чи твори;
- збільшити кількість творчих завдань задля підтримки емоційного стану дітей.
Математика:
- виділити час на повторення і систематизацію вивченого раніше;
- вчитель може об’єднувати певні теми чи скорочувати їх зміст так, щоби акцентувати навчання на базових знаннях та вміннях;
- викладати краще у синхронному режимі, забезпечуючи створення запису уроку, чи запропонувати дітям готові відеоуроки з теми, що вивчається;
- надавати приклади розв’язування типових задач (наприклад, у вигляді скріншотів екрану).
Природничі
науки:
- провести “ревізію” навчальної програми та виділити теми, без яких неможливе розуміння змісту предмету в подальшому навчанні, та сфокусуватися саме на них;
- практичні заняття можна проводити віртуально чи запропонувати дітям практикуватися вдома за можливості;
- розглянути варіанти проведення інтегрованих уроків;
- пропонувати завдання творчого та дослідницького характеру з метою підтримки інтересу до предмету;
- формувати навички критичного мислення (наприклад, шляхом розвінчування міфів та пошуку фейків).
Інформатика:
- більш детально розглянути питання безпечного користування пристроями та соцмережами, критичного оцінювання інформації, розпізнавання фейків та маніпуляцій;
- запропонувати створити кілька інформаційних продуктів у різних програмних середовищах (текстові документи, презентації, відеороліки тощо);
- уникати загрозливих сюжетів, нагадувань про травмуючі події у роботі в цифровому середовищі;
- новий матеріал викладати тільки, якщо учні готові до цього. Якщо ж ні, то обмежитися відпрацюванням раніше отриманих навичок, у вже знайомому програмному середовищі;
- основний акцент робити на розвитку громадянської та соціальної компетентностей, критичного мислення, творчості, емоційного інтелекту.
- Здоров’я, безпека, добробут (Основи здоров’я):
- акцентувати увагу на емоційному здоров’ї;
- повторювати теми безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях та навколишньому середовищі;
- важливим результатом роботи має бути формування умінь прийняття рішень, розв’язання проблем, розвитку творчого та критичного мислення, здатності до комунікації, формування самооцінки, протистояння негативному психологічному впливу і стресу.
Мистецтво:
- пам’ятати, що предмети художньо-мистецького циклу мають величезний терапевтичний потенціал, якого нині потребують і дорослі, і діти;
- розглядати ці уроки, зокрема, як засіб гармонізації психологічного стану всіх учасників навчального процесу;
- максимально диференціювати форми практичних завдань та будувати їх виключно на позитивних зразках мистецьких творів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий